Undersköterska med inriktning Psykiatri och rehabilitering/habilitering!

Är vad jag läser just nu, vad man kan bli??? Myckeeeeet!!
Framför allt kommer jag få hålla på med det jag gillar allra bäst, människor :)!
Det är ju folk som har psykiska problem eller alkohol/drogmissbruk som man kan få jobba med.
Jag trivs så jävla bra i skolan, ni anar inte :). Va så längesen jag va så tillfredställd med mig själv som jag är just nu.
Vill inte ändra nånting, och det kanske syns på mig också, jag har den där gnistan tillbaka liksom hihi!
Nu gäller det bara att CSN beviljar bidraget annars är det kört för mig.... Men egentligen så känner jag såhär samtidigt, eftersom jag trivs OCH VILL detta med skolan så mycket nu så kanske det skulle vara värt att ta det där förbannade lånet om dom skulle neka mig bidraget! Men det är en fråga jag får ställa mig när jag får hem beslutspapprena de!
Jag har ju kommit redan halvväg in i en kurs, vård och omsorg och fått G på grupparbeten så ja vet inte :(!!

Markus börjar bli vuxna karl nu... han kryper så fort nu så man hinner inte med i svängarna ens haha!
En dag hittade jag honom vid sopkorgen...PÅ han!!! Spagetti blandat med kaffesump rann över hövve på han haha!
12,3 kg och 76,3 cm mätte han på sin 10 månaderkontroll haha!
Å mer förstående å mer "gosig", vi kan ligga en timme på morronen i soffan å kolla tecknat, han ligger så sött framför mig i soffan me sin välling å ja med min kaffe haha! ibland kollar han bakåt mot mig bara för att se om ja finns kvar! Han försöker även ställa sig upp hela tiden.. en dag i veckan här tog han ett för vågat steg så han slant å fick en röd bula i pannan :(!  Jag vaknade imorse av hans stönljud när nått e jobbigt å så kollar ja på han, jo nog tusan stod han upp i sängen med världens leende!
Å jag som hade planer på å "skilja" oss åt denna helg med varsina sovrum.... men ja vet inte jaa... blev feg nu igen haha!!

Hanna har kommit hem från sin USA resa... (inte ett dugg avis) å så hade hon köpt me sig kläder till Marrekurre hihi. så himla söta, Woody, i toystory, kläder va det :D!!

Har varit seg hela veckan, vet inte om det har berott på vädret, kallare, mörkare, vet bara att ja har inte haft ork till nått nästan! Som om mitt socker värde har varit nere på minus 10!!!
Men ja måste faktiskt erkänna en sak.... ja kan tycka att det ska bli mysigt med hösten/vintern nu, inte det kalla vädret eller så men för att man kan börja använda levande ljus å krypa under en filt å bara mysa till alla favvisar program som börjar åxå nu. Sen kommer Markus få uppleva snön på riktigt nu, springa i det m.m :D

Ska ta å röja lite nu medans lillskiten tar en nap :D!

Å... ja kanske inte har skrivit det, men ja har klippt av mig håret :D, har kort kort frisyr nu som börjar bli långt igen enligt mitt tycke hehe!
Ska ju åka till Göteborg nästa vecka för brossans bröllop så kanske att man skulle sätta upp en tid innan hos bästa T***! (ni tror la inte ja lämnar ut vem som klipper mig heller haha)

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0