Sanna Vänner!

Fick höra för ett tag sen att man ska inte behöva ha dåligt samvete eller ens behöva må dåligt för att man är lycklig, kanske det är sant.
MEN varför ska den som redan ligger ner behöva få må ännu sämre än möjligt? Varför ska den som redan ligger ner behöva få ta mer smällar än möjligt?
Men har man väl nått botten så finns det bara en väg därifrån, res dig!!

Tror jag skulle vilja tillägna detta blogg inlägg till mina, just det, Sanna Vänner!!!

Vill först och främst tacka dom som funnits i mitt liv just då, just nu.
Ni vet vilka ni är så jag ska inte behöva namnge er :)
Jag hade aldrig varit så stark att resa mig upp utan eran hjälp.
Det är tack vare ER som jag är där jag är idag!
Det är tack vare ER som jag lyckats resa mig från alla smällar.
Det är tack vare ER som jag är en sån bra mamma som jag är för ni har trott på mig och sagt att jag är stark.

En del av er bor en bit ifrån mig men aldrig för långt bort för ett samtal.
Går inte ens att räkna minuterna, timmarna som jag suttit i telefon med just dig.
Ibland igenom ett teveprogram, ibland igenom ett halvt cigarettpaket, ibland helt tyst!
Dom dagarna, oftast kvällarna i telefon med dig har fått mig att veta att jag är faktiskt inte ensam där ute.

En del av er bor i min närhet och fått mig att gå ut på dagarna.
Fått mig att Göra nått, bara för att gå och ta en kopp kaffe!
För 2 månader sen satt jag mer eller mindre bara hemma, men just pga er så har ni fått mig att VILJA göra nått.
Jag vaknar nu på morrnarna och undrar vad dagen har att erbjuda, med ett leende på läpparna :)!

En del av er har det lika fattigt i plånboken som jag har efter alla räkningar, men fått mig att inse att man behöver inte ha pengar för att ha det kul!
En kopp kaffe hos mig eller er räcker så långt ibland följt av flera timmars sittande i soffan och prata skit bara :)
Eller en runda runt kyrksjön, eller varför inte gå i affärer och planera att just den grejen ska vi köpa när vi får pengar.. som oftast inte blivit av!

En del av er har hjälpt mig på traven att gå ner i vikt, då ni anser att ni också behöver träna inför beach 2010 ;).
En eller två rundor runt kyrksjön per dag har gjort att man nu har tappat 16 kg sen Markus föddes.
Att ha vetskapen tex om jag jag måste komma i en brudtärns klänning som är skräddarsydd efter mina mått till sommaren är en sån pusher om att jag inte får gå upp i vikt!

Många som skaffar barn blir därefter oftast av med ett par vänner pga av att man går olika riktningar i livet, men Jag tycker jag bara har kommit mina Sanna Vänner ännu närmare.
Ni har inte sett något problem i att jag har barn utan frågar oftast om jag har Markus hemma när ni kommer över en stund, med ett leende på läpparna :D!

Aldrig trodde jag att mitt liv skulle "sluta" såhär, jag va verkligen lycklig men trött, så trött när Markus hade fötts! Jag hade ingen lust till nånting, ville bara sova eller vara hemma!
Jag var verkligen en tråkmåns med en "skitunge" kände jag då Markus va inne i en period där vi trodde han hade kolik..... plus att jag kände inte att jag fick någon hjälp hemma.
Kommer ihåg en kväll, J skulle jobba kvällen den dagen och därav sovit bort mer eller mindre hela förmiddagen medans jag suttit uppe hela natten och förmiddagen me Markus som inte sov mer än 10-30 minuter åt gången och därimellan va vaken 3-4 timmar och grina och skrek. När J kom hem på kvällen så va jag så trött och jag skakade av rädsla för att ramla ihop och jag börjar grina och säger till han: J, jag klarar inte detta, jag behöver hjälp!!
Jaha.... fick jag till svars!! Jag hade inte sovit på nästan 2 dygn den gången och till svars får man, Jaha!

Men idag så har jag att tacka för den gången, det visar bara som mina vänner sagt/säger till mig, att jag ÄR stark! Klarade jag mig igenom den omgången själv så är det la klart att jag kommer klara detta åxå.
Markus är det lättaste i mitt liv just nu, men jag medger att det har varit en kamp att ta sig hit som jag är idag!!!

Frågar ni mig om jag är lycklig idag så kommer ni först se ett frågetecken i mitt ansikte, men svaret kommer bli, jag tror det :D!!
Det är ett bra tecken på att det går sakta men säkert åt rätt håll för min del iaf!
Jag är inte 100% "återställd" och kommer inte att vara det på ett bra tag, men det är tack vare er som jag åter igen ler idag och fått mig att resa mig igen.
Ni har fått mig att börja tro på mig själv igen, ni säger att jag är stark, snygg ;), att jag ska vara stolt över mig själv och att fått mig att inse att jag är faktiskt en individ som folk vill umgås med.
Ni har inbringat självförtroende och självkänsla i mitt liv igen!

NI ÄR GULD VÄRDA I MINA ÖGON OCH NI KOMMER FÖRALLTID FINNAS I MITT HJÄRTA



(som sagt, ni vet vilka ni är så ta åt er då ni jag har svårt att uttrycka mig personligen)




Kommentarer
Postat av: En

Tack! Du vet att jag ALLTID kommer eller svarar mobilen! Kramen och Pözzen. En av dom.

2010-04-08 @ 19:42:10
Postat av: B

Vad fint du skriver. Du betyder mycket för mig oxå ska du veta min gamle, GAMLE vän! :)

2010-04-20 @ 22:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0